Wat is nieuw bij ChristianAnswers.Net?

Als God weet heeft van mijn pijn, waarom helpt Hij mij dan niet?


Bekijk deze bladzijde in het: Engels, Indonesisch, Duits

(Brief)

Ik wou wel, dat ik kon zeggen, dat ik in Jezus Christus geloof, dat Hij van me houdt en voor me zorgt, maar ik ben er niet meer zeker van.

Mijn moeder is een slecht mens. Ze was de oorzaak van de dood van mijn pleegbroer en ruïneerde daardoor het pleeggezin. Zodoende geloof ik niet langer.

Ik vraag me zelfs af of God wel echt bestaat. Ik kijk om me heen naar al die Christenen, die beweren dat ze mensen helpen, die zelf niet om hulp kunnen vragen, maar ze hebben mijn verdriet niet eens gemerkt.

Als God van me hield en voor me zorgde, zou Hij me toch minstens hebben kunnen helpen, hè? Maar nee, hoor! En weet je waarom? Er is maar één conclusie: God houdt niet van mij!

      --Anna

O Anna, jouw brief is zo schrijnend! Ik kan niet bevatten--en eigenlijk kan niemand dat--hoe intens je verdriet is.

Je zit gevangen in drie verstikkende gevoelens: gekwetst zijn, verlaten zijn en twijfel.

Illustration copyrighted.

Het zal niet eenvoudig zijn om een slechte moeder te hebben en dan ook nog dat intense verdriet mee te moeten maken van iemand te verliezen waar je veel van houdt.

Een ding staat vast. Alles waar je momenteel doorheen gaat, laat zijn sporen in je achter. Je verandert erdoor ten goede of ten kwade. In moeilijke tijden kruip je dichter bij Christus of je geloof in Hem wordt zwakker. Je blijft nooit dezelfde.

Maar op dit moment, zo midden in doodsangst en smart, kun je de zaken niet helder op een rijtje zetten. Zelfs Gods liefde dringt niet meer tot je door. Ik moet denken aan Job, een man in het Oude Testament, die ook zware tijden beleefde. Hij verloor zijn hele familie, werkelijk alles wat hij bezat en hij werd ziek. Hij moet zich net zo gevoeld hebben als jij op dit moment, Anna.

Moet je eens lezen wat Job zei tijdens die moeilijke periode: "Zie, ga ik naar het oosten, Hij is er niet; en naar het westen, ik bespeur Hem niet; werkt Hij in het noorden, ik aanschouw Hem niet; keert Hij Zich naar het zuiden, ik zie Hem niet." (Job 23:8-9).

En mijn wens voor jou is. dat je net als Job in gaat zien, Anna, dat ondanks wat je voelt, ondanks alles wat er gebeurt, God er is en dat Hij jou heel erg liefheeft. Het maakt niet uit, wat voor vreselijke dingen er zijn, wat er om je heen gebeurt, we kunnen en zullen nooit gescheiden worden van Gods liefde.

Copyrighted.
Scene uit God's Story

Maar als Christenen jou laten zakken, wil dat nog niet zeggen, dat God je verlaten heeft. Hij heeft een plan voor jou, Anna. Dus zeg tegen God, temidden van al je intense verdriet, "Ik zal volhouden en op U wachten. U zult mij uw vriendelijkheid en Uw liefde tonen, wat er ook gebeurt."

Ik wens, dat je in staat zult zijn om te zeggen wat de Psalmist zei in Psalm 27:14, "Wacht op de Here, wees sterk, uw hart zij onversaagd, ja wacht op de Here."

Als je dat doet, Anna, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren. Je zult je pijn te boven komen en een sterkere persoonlijkheid worden. Je zult zeggen, wat Job zei: "Want Hij weet hoe mijn wandel is, toetste Hij mij, ik kwam als goud te voorschijn." (Job 23:10).

Dus, Anna, houd vol, ik weet dat je het kunt.


Vragen die hiermee in verband staan:

LIJDEN - Waarom laat God onschuldige mensen lijden? Antwoord

De oorsprong van het kwaad - Waar komen alle slechte dingen vandaan? Antwoord

Wat voor wereld zou jij scheppen? Antwoord

Wat is de waarheid over Jezus Christus? Antwoord

Hoe is Jezus gestorven? Antwoord

Zweette Jezus werkelijk druppels bloed? Antwoord (Engels)

Wat is kruisiging? Antwoord (Engels)


[ Indien deze informatie U geholpen heeft, overweeg, in gebed, een gift om te helpen in de onkosten om deze geloofsopbouwende dienst beschikbaar te maken voor U en uw familie! Giften zijn aftrekbaar van de belastingen. ]

Translation by Josine
Auteur: Dawson McAllister of Dawson McAllister Live!

Copyright © 1997, 1998, Dawson McAllister Live!, All Rights Reserved - behalve als aangegeven op debijgevoegde “Usage and Copyright” bladzijde, die gebruikers van ChristianAnswers.Net het recht verleent om deze bladzijde te gebruiken voor thuis, persoonlijk getuigenis, kerk en school.

Dawson McAllister Live!

ChristianAnswers.Net/dutch
Christian Answers Network
PO Box 577
Frankfort KY 40602

Go to index page ChristianAnswers.Net
CAN Home
Shortcuts
Christian Answers Network HOMEPAGE and Domein Gids