Zal mijn verstandelijk gehandicapte zus naar de hemel gaan?

Bekijk deze bladzijde in het: Engels (English)

(letter)

“Ik heb een gehandicapte zus. Ze kan niet praten, lopen, goed zien en ze zit in een rolstoel. Ze heeft een goed gehoor. Haar naam is Sheena. De dokters zeggen dat ze verstand heeft van een zes maanden oud kind hoewel ze al tien jaar is. Mijn vraag is, zal mijn zusje naar de hemel gaan of naar de hel? Ik denk niet dat ze tot de jaren des onderscheids is gekomen. Wilt u mij hierover alstublieft een zinnig antwoord geven als het mogelijk is?

—Natasha

Empty electronic wheelchair. Photo copyrighted. Alvorens iets anders te zeggen, Natasha, eerst even dit: God houdt heel, heel veel van Sheena.

En hij houdt van jou ook. Ik ben er zeker van dat hij jou in Sheena’s leven heeft gebracht omdat hij wist, dat je zo zorgzaam en lief voor je zus zou zijn. Het is me wel duidelijk, dat je veel van je zusje houdt anders zou je niet zo bezorgd zijn of ze al of niet naar de hemel zal gaan.

Jouw vraag wordt vaak gesteld. En daarbij reken ik dan ook de tienermeisjes, die na een abortus, vroeg of laat last krijgen van schuldgevoelens, waarbij ze zich afvragen of hun ongeboren kind naar de hemel is gegaan.

Nee, ik ga je beslist niet met hen vergelijken, Natasha, maar ik geloof, dat God die ongeboren kinderen evenveel liefheeft als jouw zusje Sheena.

Hier is dan mijn antwoord. Natasha, Ik geloof dat je zusje naar de hemel gaat. Denk er aan dat Jezus Christus de zoon van God, suffered zoveel heeft geleden toen hij hier op aarde was. Sheena heeft ook geleden. En God zal net als voor Jezus, ook genadig zijn voor Sheena. Hij is een eerlijk God.

Hij werd gehoond en hoonde zelf niet, hij leed en dreigde niet, hij liet het oordeel over aan hem die rechtvaardig oordeelt. (I Petr. 2:23).

Misschien zal Sheena nooit een verstandelijke toestand bereiken waarin ze zelf een beslissing kan nemen voor Christus. En God zal haar niet verantwoordelijk houden als ze verstandelijk haar eigen situatie niet kan inschatten.

Maar hier is een geweldig opwindende boodschap, Natasha. Als jij en Sheena op een dag in de hemel komen, zullen jullie nieuwe lichamen krijgen. Perfecte, verheerlijkte lichamen. Lichamen zoals Jezus had na zijn opstanding! Wow!

Dit zegt de bijbel over de hemel:

“Dan worden blinden de ogen geopend, de oren van doven worden ontsloten. Verlamden zullen springen als herten, de mond van stommen zal jubelen: waterstromen zullen de woestijn splijten, beken de dorre vlakte doorsnijden.” (Jesaja 35:5,6).

Hij (God) Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’ (Openbaring 21:4).

Natasha, jij en Sheena zullen het erg naar je zin hebben in de hemel!

Translated by: Josine

Auteur: Dawson McAllister van Dawson McAllister Live!

Zie ook: Wat zegt de bijbel over God soevereiniteit, verkiezing, predestinatie, en de vrije wil van een mens? Ga

[ Als deze informatie je van dienst is geweest, wil je dan biddend overwegen om ons een donatie te geven om deze geloofsopbouwende dienst beschikbaar te houden voor jou en je gezin. ]

Copyright © 1997, Dawson McAllister Live!, All Rights Reserved - behalve als aangegeven op bijgaande “Usage and Copyright” bladzijde die gebruikers van ChristianAnswers.Net het recht verleent deze bladzijde te gebruiken voor thuis, persoonlijk getuigenis, kerken en scholen.

Dawson McAllister Live!

ChristianAnswers.Net
Christian Answers Network
PO Box 577
Frankfort KY 40602
USA

Teen Qs™—Christian Answers for teenagers Christian Answers home page
home page
directory
Christian Answers Network HOMEPAGE and DIRECTORY